• White Twitter Icon
  • White YouTube Icon

 

 

Av. de la Torre Blanca, 57

Sant Cugat del Vallès

+34 935 543 000

 

www.esadecreapolis.com

Don Redding

“Les comunitats poden transformar l’assistència”

Què intenta fer Realising the Value, i com?

És un intent de donar recursos a les persones en el sistema d’atenció sanitària amb models

d’evidència i eines que els ajudin a incorporar un plantejament centrat en la persona i que això comenci a ser un corrent dominant. No falten evidències per demostrar que un enfocament centrat en la persona pot ser efectiu, però existeix una dificultat en la producció d’evidències sobre la seva rendibilitat. Realising the Value aplicarà anàlisis cost-benefici en exemples d’èxit, i treballarem amb comissionats per veure quines necessitats tenen i modelar noves aproximacions i desenvolupar recursos.

Què s’ha fet al projecte fins ara, i quins són els propers passos? 

Ara mateix estem sortint de la fase de planificació. Molt aviat farem una revisió d’evidències amb economistes de la salut a la Universitat de Newcastle, focalitzada sobre l’efectivitat de diverses intervencions centrades en la persona, i un document de debat inicial, explorant conceptes de valor i com millorem per aconseguir el nostre objectiu. Voldrem tenir feedback i involucrar la gent en el refinament de la nostra feina. Recentment hem celebrat un esdeveniment inicial per als actors principals del projecte, i hi haurà moltes més oportunitats per la gent per ajudar a donar forma a les recomanacions i productes finals dels projecte.

Quins són els reptes principals de comprometre i involucrar la gent en la seva pròpia cura?

Estem en un punt molt interessant en l’evolució d’aquest procés. Històricament, era un grup relativament petit d’organitzacions interessades que parlaven d’atenció centrada en la persona. Ara l’interès és generalitzat i la gent està descobrint que la planificació centrada en la persona encaixa amb el que els pacients volen. El repte és que això sigui el corrent dominant. Un dels passos més difícils de superar és ser clar amb la proposta de valor que suposa una atenció centrada en la persona. Però això s’ha de demostrar a escala abans que puguem provar que funciona.

Pots parlar del valor del suport entre iguals?

Molta gent que lluita contra problemes de salut expressa el desig de conèixer “algú com jo”. Ens hem trobat amb què el suport entre iguals pot contribuir de manera clara al benestar emocional i psicològic, i ajudar a les persones a sentir-se segures de si mateixes. Recentment vaig sentir algú que explicava com de sorpresa es va sentir quan va topar contra els límits de l’atenció mèdica quan batallava contra una artritis reumatoide. Ella va dir que les tres coses que la van ajudar més van ser: un metge d’atenció primària que la va escoltar i la va ajudar a solucionar problemes, un curs d’educació per la gestió de la pròpia malaltia i un grup de suport entre iguals. Aquesta trinitat d’atenció sanitària, educació i suport entre iguals és bastant poderosa.

Quina forma tindran les intervencions del projecte?

Estem esperant el resultat de la revisió de literatures, que ens guiarà sobre quines intervencions se sustenten en evidències fortes. Després, farem una selecció de prop de cinc intervencions específiques per un estudi més detallat. Cercarem exemplars locals d’èxit, i provarem d’entendre què ha estat important a l’hora d’aconseguir aquest èxit, per tal de trobar els ingredients clau per poder-los replicar. I, a més, farem anàlisis cost-benefici.

Creus que el Servei Nacional de Salut del Regne Unit (NHS) realment pot estalviar milions de lliures treballant en l’augment del compromís del pacient?

Martin McShane, el Director de Cronicitat de l’NHS, estima que l’NHS podria estalviar-se 10 milions de lliures l’any a través de plantejaments de House of Care. Això inclou 2 milions de lliures en reducció d’admissions a hospitals, al voltant d’1 milió en prescripció de medicaments, entre 1 i 1,6 milions en activitats de desplaçaments, per exemple visitant la farmàcia en lloc d’atenció primària, i 5,5 milions en la promoció de la salut a través de programes de benestar.

Quins creus que són els factors més importants per ajudar els proveïdors d’assistència perquè canviïn els seus hàbits i contribueixin en el canvi de cultura?

Els horaris temporals establerts al voltant d’això són importants. Si només aconseguim una solució que redueixi les admissions hospitalàries estem destinats a fracassar. Amb el pas dels propers cinc a deu anys hi haurà més procés de canvi organitzacional que altra cosa, així que tindrem temps per encarar els cicles de planificació, implementació i revisió necessaris. Tant a nivell local com a nivell nacional, el sistema de salut treballa cada vegada més en atenció social per a adults. Al llarg dels últims deu anys, l’atenció social per a adults ha passat per un procés de personalització i porta aquesta experiència a sobre. Així que es poden aprendre moltes coses de manera ràpida, si el servei de salut està disposat i és prou modest com per escoltar les lliçons.

Per a més informació 

Realising the Value va ser fundat per l’NHS del Regne Unit i liderat per Nesta i la Healht Foundation, treballant en col·laboració amb Voluntary Voices (constituïda per National Voices, Regional Voices, NAVCA i Volunteering Matters), l’Institute of Health and Society de la Universitat de Newcastle i Behavioural Insights Team.

FONT: http://www.health.org.uk/newsletter/communities-can-transform-care/#sthash.pe0GWVvu.dpuf

El passat mes de juliol la Health Foundation va publicar una entrevista amb Don Redding, Director de Polítiques a National Voices, un consorci d’organitzacions que treballa amb la Health Foundation i Nesta en el projecte Realising the Value. Redding va parlar sobre com el projecte està posant les bases per a una atenció centrada en la persona per ser, de manera esglaonada, aplicat a tot el NHS (Sistema Nacional de Salut del Regne Unit). Aquí pots llegir l’entrevista.